Studia pierwszego stopnia dają absolwentowi kierunku historia wszechstronną wiedzę w zakresie historii powszechnej i Polski, zwłaszcza wiedzę o charakterze ogólnym, wiedzę o procesach historycznych, procesach i zjawiskach „długiego trwania”, umiejętność analizy procesów historycznych w skali zarówno globalnej, jak i regionalnej oraz ujmowania treści historycznych w związki przyczynowo-skutkowe. Absolwent posiądzie również umiejętność integrowania wiedzy historycznej uzyskanej z różnych źródeł. Absolwent będzie miał także świadomość konieczności uzupełniania wiedzy oraz będzie aktywnym i tolerancyjnym uczestnikiem życia społecznego. Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia absolwent będzie posiadał też znajomość języka obcego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, a także umiejętność wykorzystywania odpowiednich dla kierunku technologii informatycznych. Będzie cechował się też ogólnym wykształceniem humanistycznym.
W ramach programu student ma możliwość wyboru dwóch bloków tematycznych:
– Archiwistyka – wybierający ten blok przedmiotów student zdobywa i poszerza wiedzę o specyfice pracy w archiwach różnego typu: w archiwach zakładowych, w państwowych jednostkach organizacyjnych, jednostkach samorządu terytorialnego i innych jednostkach samorządowych, również w podmiotach prywatnych (zajmujących się np. przechowalnictwem i archiwizacją dokumentacji niearchiwalnej), firmach i przedsiębiorstwach na samodzielnych stanowiskach biurowych (sekretariat, kancelaria); stanowiskach pracy w archiwach podległych Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu (przede wszystkim w Biurze Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów), pracy nad dokumentem i jego obiegiem (również w kontekście naukowym).
– Wojskowość i rekonstrukcja historyczna – wybierający ten blok przedmiotów student zdobywa i poszerza wiedzę o specyfice pracy w: administracji, instytucjach i strukturach działających na rzecz obronności państwa oraz w redakcjach specjalistycznych periodyków i czasopism, a także w lokalnych mediach; w muzeach i placówkach związanych z prowadzeniem działalności kulturalnej; uzyskuje także wiedzę na temat prowadzenie własnej grupy rekonstrukcyjnej.
– Gry wideo – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość – Absolwenci nowej ścieżki kształcenia będą mieli szerokie perspektywy kariery w branży gier wideo, dzięki kompleksowemu programowi nauczania, który łączy historię, narrację oraz praktyczne aspekty produkcji i testowania gier. Po ukończeniu studiów, nasi absolwenci będą gotowi do aplikowania na stanowiska takie jak: – Narrative Designer – Tworzenie i rozwijanie fabuły gier wideo. – Quest Designer – Projektowanie misji i zadań w grach. – Writer – Pisanie dialogów, opisów i treści narracyjnych. – Game Designer – Projektowanie narracyjnych mechanik gry i interakcji z graczem. – Producent – Zarządzanie procesem produkcji gry. – Specjalista QA – Zapewnianie jakości gier poprzez testowanie i identyfikację błędów. – Tester – Sprawdzanie gry pod kątem zgodności z założeniami projektowymi i technicznymi. Nasza nowa ścieżka kształcenia oferuje bogaty program przedmiotów z obszaru narracji, historii oraz produkcji i testowania gier wideo. Studenci będą mieli okazję uczyć się od doświadczonych specjalistów i praktyków, zdobywając niezbędną wiedzę i umiejętności, które otworzą przed nimi drzwi do kariery w jednej z najbardziej ekscytujących branż.