Akademia Piotrkowska kontynuuje spotkania naukowe z wykładowcami oraz studentami uczelni, tak polskich jak zagranicznych.
W miniony poniedziałek Marlena Stępień, studentka III roku kierunku Finansów i Rachunkowości Akademii wystąpiła podczas XIV Międzynarodowej Studenckiej Konferencji Naukowej w Płocku podczas prezentacji najlepszych referatów studenckich
Pani Marlena omówiła temat „Analiza finansowa jako narzędzie oceny sytuacji przedsiębiorstwa produkującego nawozy sztuczne”.
Jej wystąpienie znajdzie się w monografii Wydawnictwa Naukowego Akademii Mazowieckiej w Płocku, figurującym w wykazie resortu szkolnictwa wyższego wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe.
Natomiast Instytut Pedagogiki Akademii Piotrkowskiej zorganizował panel dyskusyjny „Sztuka pedagogiczna jako środek wsparcia edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów w niestabilnej rzeczywistości”.
Naukowcy mówili o tym, jak m.in. muzyka, teatr, plastyka wspierają procesy terapeutyczne i edukacyjne. Czyli – jak wykorzystać bajki jako formy wsparcia emocjonalnego i psychicznego dla dzieci w trudnych i zmieniających się warunkach edukacyjnych oraz jak korzystać m.in. z filmików, prezentacji, animacji wspierając uczniów w nauce oraz w radzeniu sobie z emocjami.
W panelu wzięło udział 25 prelegentów z trzech uczelni: Akademii Piotrkowskiej, Połtawskiego Narodowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. W. G. Korolenki i Kijowskiego Narodowego Uniwersytetu im. Tarasa Szewczenki.
Specjalnie na panel organizowany przez Instytut przyjechała dr Larysa Ruban z Uniwersytetu T. Szewczenki w Kijowie, która wygłosiła referat na temat: „Bajkoterapia jako forma wsparcia terapeutycznego dla dzieci w niestabilnej rzeczywistości edukacyjnej”.





