OPIS STUDIÓW
Studia podyplomowe Audyt i kontrola wewnętrzna w biznesie i administracji publicznej mają praktyczny charakter, zakładają współpracę z ekspertami oraz przygotowanie absolwentów do realnych wyzwań zawodowych, które mogą wystąpić podczas dokonywania czynności audytu i kontroli. Program studiów został przygotowany w sposób kompleksowy i różnorodny z uwzględnieniem aktualnego zapotrzebowania na rynku pracy. Program jest atrakcyjny zarówno dla osób pracujących w administracji publicznej, jak i dla tych związanych z sektorem prywatnym (działy kontroli wewnętrznej) oraz daje szerokie możliwości i perspektywy zawodowe. Absolwenci zdobywają kwalifikacje potrzebne w wielu miejscach pracy.
Studia podyplomowe Audyt i kontrola wewnętrzna w biznesie i administracji publicznej przygotowują absolwentów do pracy w jednostkach sektora publicznego, w szczególności w administracji samorządowej i rządowej oraz w sektorze prywatnym- firmach dysponującymi działami kontroli wewnętrznej. Umożliwią również samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie kontroli finansowej, na które to usługi popyt cały czas wzrasta.
PRZEDMIOTY I FORMY ZALICZENIA
L.p. | PRZEDMIOT | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Forma zaliczenia | Liczba punktów ECTS |
1. | finanse przedsiębiorstw | 20 | Zo | 3 | |
2. | Finanse publiczne | 10 | 10 | Zo/E | 5 |
3. | Zarządzanie w działalności gospodarczej i administracji publicznej | 10 | 10 | Zo/E | 5 |
4. | Prawo Budżetowe- budżetowanie zasada zarządzania finansami przedsiębiorstw | 20 | Zo | 3 | |
5.
|
Rachunkowość finansowa i budżetowa | 20 | Zo | 3 | |
6. | Prawo gospodarcze – otoczenie rynkowe organizacji rynkowych | 30 | 30 | Zo/E | 7 |
7. | Kontrola w administracji publicznej | 30 | 30 | Zo/E | 7 |
8 | Systemy kontroli wewnętrznej w gospodarce i sektorze finansów publicznych | 20 | Zo | 3 | |
9 | Podstawowe umiejętności audytora | 20 | Zo | 3 | |
10. | Warsztaty z Audytu | 20 | Zo | 3 |
- Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną lub egzaminem.
- Końcowa ocena ze studiów podyplomowych ustalana jest na podstawie egzaminu końcowego, które zaliczenie przygotowuje do egzaminu na audytora wewnętrznego.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA/TYPOWE MIEJSCA PRACY
- Studia podyplomowe Audyt i kontrola wewnętrzna w administracji publicznej i biznesie przygotowują uczestników do pracy w jednostkach sektora publicznego albowiem w każdej z nich są wyodrębnione stanowiska pracy ds. kontroli wewnętrznej, organach administracji państwowej i samorządowej, firmach prywatnych oraz międzynarodowych korporacjach.
- Uczestnicy z wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas studiów poszukiwani są na rynku pracy zarówno w instytucjach publicznych jak i prywatnych. Dysponują też dostateczną wiedzą by samodzielnie rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie kontroli wewnętrznej w przedsiębiorstwach.
- Ukończenie studiów pozwala na bezproblemowe uzyskanie kwalifikacji audytora wewnętrznego – kod zawodu 242204 w „Kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r.
ATUTY STUDIOWANIA U NAS
- Przygotowanie do samodzielnego pełnienia funkcji w procesie zarządzania nieruchomościami
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do skutecznego wykonywania zadań związanych z audytem i kontrolą wewnętrzną, zarówno po stronie administracji publicznej jak i firm prywatnych. Uczestnicy będą posiadali wiedzę oraz umiejętności potrzebne do podejmowania właściwych decyzji w całym procesie kontrolnym oraz przedstawiania właściwych wniosków, zaleceń czy wystąpień.
- Kompleksowe zrozumienie regulacji prawnych i praktyki audytu i kontroli wewnętrznej.
Studia mają na celu szczegółowe zapoznanie uczestników z przepisami prawa kontroli finansowej w tym ze zmianami legislacyjnymi oraz ich praktycznym zastosowaniem.
- Praktyczne przygotowanie do pracy
Studia mają na celu dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych, takich jak przygotowanie i przeprowadzenie kontroli, opracowanie wystąpienia pokontrolnego, analizowanie dokumentacji finansowej oraz rozwiązywanie problemów związanych z realizacją przepisów prawa finansowego. Ćwiczenia przygotują uczestników do rozwijania umiejętności analitycznych i podejmowania decyzji w skomplikowanych sytuacjach.
- Rozwój kompetencji menedżerskich i zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy
Uczestnicy będą lepiej przygotowani do pełnienia roli audytorów i kontrolerów wewnętrznych oraz zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku pracy.
- Ciekawy program studiów – m.in. Zarządzanie w działalności gospodarczej i administracji publicznej, Prawo Gospodarcze, Warsztaty z Audytu.
- Wyśmienita kadra – praktycy z wieloletnim doświadczeniem.
- Program przygotowany w oparciu o konsultacje ze specjalistami i ekspertami w dziedzinie audytu wewnętrznego i kontroli.
- Świetne perspektywy zawodowe – ukończenie studiów pozwala na uzyskanie kwalifikacji audytora wewnętrznego oraz posiadanie umiejętności pożądanych na rynku pracy
- Dyplom państwowej uczelni
- Wystarczy ukończenie studiów I stopnia (licencjat)
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH !!!!
SZCZEGÓŁY
Rekrutacja
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji:
Tel. 44 732 74 18
email: rekrutacja@apt.edu.pl
Audyt i kontrola wewnętrzna w biznesie i administracji publicznej
Szczegóły | |
Jednostka organizacyjna | Wydział Humanistyczno-Administracyjny |
Kierunek studiów | Audyt i kontrola wewnętrzna w biznesie i administracji publicznej |
Forma studiów | niestacjonarne |
Poziom kształcenia | studia podyplomowe |
Język wykładowy | j. polski |
Kryteria kwalifikacji | Kolejność zgłoszeń osób spełniających warunki |
Warunek ukończenia | Zaliczenie wszystkich zajęć i egzaminu końcowego |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 1 rok (2 semestry) |
Opłata rekrutacyjna | 85 zł |
Opłata za studia | 3.500 zł za jeden semestr |
Termin rekrutacji | 02.01.2025 – 16.03.2025 |
Zapisz się online: Wirtualny Dziekanat – Rejestracja internetowa – rejestracja
Wymagane dokumenty do dostarczenia Komisji Rekrutacyjnej |
– wydrukowane z systemu rekrutacyjnego podanie o przyjęcie na studia,
– kopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia (oryginał do wglądu), – 1 zdjęcie, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych. |
Komisja Rekrutacyjna | |
telefon | 44 732 74 18
607 853 885 |
rekrutacja@apt.edu.pl | |
adres | Piotrków Trybunalski ul. Słowackiego114/118 bud. B, pok. 19 |
OPIS STUDIÓW
Studia podyplomowe Zarządzanie Nieruchomościami mają praktyczny charakter, zakładają współpracę z ekspertami oraz przygotowanie absolwentów do realnych wyzwań zawodowych, które mogą wystąpić podczas dokonywania czynności zarządczych. Program studiów został przygotowany w sposób kompleksowy i różnorodny z uwzględnieniem aktualnego zapotrzebowania na rynku pracy. Program jest atrakcyjny zarówno dla osób pracujących w administracji publicznej, jak i dla tych związanych z sektorem prywatnym (firmy zarządzające nieruchomościami) oraz daje szerokie możliwości i perspektywy zawodowe. Absolwenci zdobywają kwalifikacje potrzebne w wielu miejscach pracy.
Studia podyplomowe Zarządzanie Nieruchomościami przygotowują absolwentów do pracy w jednostkach sektora publicznego, w szczególności w administracji samorządowej i rządowej oraz w sektorze prywatnym- firmach zarządzających nieruchomościami, w tym do obsługi wspólnot mieszkaniowych. Umożliwią również samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie zarządzania nieruchomościami, na które to usługi popyt cały czas wzrasta.
PRZEDMIOTY I FORMY ZALICZENIA
L.p. | PRZEDMIOT | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Forma zaliczenia | Liczba punktów ECTS |
1. | Podstawy prawa cywilnego i rodzinnego | 20 | 20 | Zo/E | 6 |
2. | Prawo umów w obrocie gospodarczym | 20 | Zo | 2 | |
3. | Podstawy prawa i postępowania administracyjnego oraz zamówień publicznych | 20 | 20 | Zo/E | 6 |
4. | Gospodarka nieruchomościami | 20 | 20 | Zo/E | 4 |
5.
|
Podstawy ekonomii matematyki i rachunkowości | 25 | 25 | Zo | 5 |
6. | Podstawy budownictwa oraz procesu budowlanego | 50 | E | 5 | |
7. | Wycena nieruchomości maszyn i urządzeń | 20 | 20 | Zo/E | 4 |
8 | Rzeczoznawstwo majątkowe i opinia jako źródło wiedzy | 40 | Zo | 4 | |
9. | Seminarium Dyplomowe | 20 | Zo | 2 | |
10. | Egzamin dyplomowy | 15 |
- Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną lub egzaminem.
- Końcowa ocena ze studiów podyplomowych ustalana jest na podstawie egzaminu końcowego, które zaliczenie przygotowuje do bezproblemowego uzyskania Licencji Zarządcy Nieruchomości Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA/TYPOWE MIEJSCA PRACY
- Studia podyplomowe Zarządzanie Nieruchomościami przygotowują uczestników do pracy w jednostkach sektora publicznego albowiem w każdej z nich są wyodrębnione stanowiska pracy ds. zarządu nieruchomością, organach administracji państwowej i samorządowej, firmach prywatnych oraz wspólnotach mieszkaniowych.
- Uczestnicy z wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas studiów poszukiwani są na rynku pracy zarówno w instytucjach zawodowo zarządzających nieruchomościami jak i we wspólnotach mieszkaniowych. Dysponują też dostateczną wiedzą by samodzielnie rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie zarządzania nieruchomościami.
- Ukończenie studiów pozwala na bezproblemowe uzyskanie kwalifikacji zarządcy nieruchomości – kod zawodu 244103 w „Kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r.
ATUTY STUDIOWANIA U NAS
- Przygotowanie do samodzielnego pełnienia funkcji w procesie zarządzania nieruchomościami
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do skutecznego wykonywania zadań związanych z zarządem nieruchomościami, zarówno po stronie administracji publicznej jak i firm prywatnych. Uczestnicy będą posiadali wiedzę oraz umiejętności potrzebne do podejmowania właściwych decyzji w całym procesie zarządczym – od jego przygotowania aż po podjęcie decyzji i przedstawianie swoich decyzji przełożonym, albo mieszkańcom nieruchomości.
- Kompleksowe zrozumienie regulacji prawnych i praktyki zarządu nieruchomości.
Studia mają na celu szczegółowe zapoznanie uczestników z przepisami prawa obrotu nieruchomościami, w tym ze zmianami legislacyjnymi oraz ich praktycznym zastosowaniem.
- Praktyczne przygotowanie do pracy
Studia mają na celu dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych, takich jak przygotowanie i przeprowadzenie inwestycji na nieruchomości, opracowanie sprawozdania, analizowanie dokumentacji przetargowej oraz rozwiązywanie problemów związanych z realizacją umów. Ćwiczenia przygotują uczestników do rozwijania umiejętności analitycznych i podejmowania decyzji w skomplikowanych sytuacjach.
- Rozwój kompetencji menedżerskich i zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy
Uczestnicy będą lepiej przygotowani do pełnienia funkcji menedżerskich w zarządzaniu nieruchomościami oraz zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku pracy.
- Ciekawy program studiów – m.in. Gospodarka Nieruchomościami, Umowy w obrocie gospodarczym, wycena nieruchomości.
- Wyśmienita kadra – praktycy z wieloletnim doświadczeniem.
- Program przygotowany w oparciu o konsultacje ze specjalistami i ekspertami w dziedzinie zarządu nieruchomościami, w tym samorządem zawodowym rzeczoznawców.
- Świetne perspektywy zawodowe – ukończenie studiów pozwala na uzyskanie kwalifikacji zarządcy nieruchomości oraz posiadanie umiejętności pożądanych na rynku pracy
- Dyplom państwowej uczelni
- Wystarczy ukończenie studiów I stopnia (licencjat)
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH !!!
SZCZEGÓŁY
Rekrutacja
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji:
Tel. 44 732 74 18
email: rekrutacja@apt.edu.pl
Zarządzanie nieruchomościami
Szczegóły | |
Jednostka organizacyjna | Wydział Humanistyczno-Administracyjny |
Kierunek studiów | Zarządzanie nieruchomościami |
Forma studiów | niestacjonarne |
Poziom kształcenia | studia podyplomowe |
Język wykładowy | j. polski |
Kryteria kwalifikacji | Kolejność zgłoszeń osób spełniających warunki |
Warunek ukończenia | Zaliczenie wszystkich zajęć i egzaminu końcowego |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 1 rok (2 semestry) |
Opłata rekrutacyjna | 85 zł |
Opłata za studia | 3.500 zł za jeden semestr |
Termin rekrutacji | 02.01.2025 – 16.03.2025 |
Zapisz się online: Wirtualny Dziekanat – Rejestracja internetowa – rejestracja
Wymagane dokumenty do dostarczenia Komisji Rekrutacyjnej |
– wydrukowane z systemu rekrutacyjnego podanie o przyjęcie na studia,
– kopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia (oryginał do wglądu), – 1 zdjęcie, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych. |
Komisja Rekrutacyjna | |
telefon | 44 732 74 18
607 853 885 |
rekrutacja@apt.edu.pl | |
adres | Piotrków Trybunalski ul. Słowackiego 114/118 bud. B, pok. 19 |
OPIS STUDIÓW
Studia podyplomowe Zamówienia publiczne mają praktyczny charakter, zakładają współpracę z ekspertami oraz przygotowanie absolwentów do realnych wyzwań zawodowych. Program studiów został przygotowany w sposób kompleksowy i różnorodny z uwzględnieniem aktualnych trendów i wyzwań dotyczących zamówień publicznych (m.in. zamówienia w oświacie czy cyfryzacja), co czyni go nowatorskim i konkurencyjnym, ale przede wszystkim odpowiadającym na potrzeby rynku. Program jest atrakcyjny zarówno dla osób pracujących w administracji publicznej, jak i dla tych związanych z sektorem prywatnym (wykonawców) oraz daje szerokie możliwości i perspektywy zawodowe. Absolwenci zdobywają kwalifikacje potrzebne w wielu sektorach, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku pracy. Specjalistyczna wiedza z zakresu zamówień w oświacie i projektów unijnych to dodatkowy atut w kontekście zapotrzebowania na ekspertów w tych dziedzinach.
Studia podyplomowe Zamówienia publiczne przygotowują absolwentów do pracy w jednostkach sektora publicznego, instytucjach edukacyjnych, organach administracji państwowej i samorządowej, firmach doradczych oraz innych organizacjach zajmujących się zamówieniami publicznymi, uwzględniając specyficzne potrzeby różnych sektorów.
PRZEDMIOTY I FORMY ZALICZENIA
L.p. | PRZEDMIOT | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Forma zaliczenia | Liczba punktów ECTS |
1. | Etyka i transparentność w zamówieniach publicznych | – | 12 | Zaliczenie z oceną | 3 |
2. | Zamówienia sektorowe | 10 | – | Zaliczenie z oceną | 2 |
3. | Zarządzanie ryzykiem i techniki negocjacyjne | – | 12 | Zaliczenie z oceną | 2 |
4. | Prawo cywilne i prawo handlowe w zamówieniach publicznych | 12 | – | Egzamin | 3 |
5.
|
Prawo zamówień publicznych | 20 | 20 | Egzamin/Zaliczenie z oceną | 4 |
6. | Elektronizacja zamówień publicznych | 10 | – | Zaliczenie z oceną | 2 |
7. | Zamówienia publiczne w sektorze oświaty | 12 | 12 | Egzamin/Zaliczenie z oceną | 4 |
8. | Zamówienia publiczne współfinansowane ze środków UE – E-LEARNING** | 10 | – | Zaliczenie z oceną | 2 |
9. | Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego | – | 15 | Zaliczenie z oceną | 3 |
10. | Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego | – | 15 | Zaliczenie z oceną | 3 |
11. | Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie | – | 12 | Zaliczenie z oceną | 3 |
12. | Tryby udzielania zamówień publicznych | 10 | – | Egzamin | 3 |
13. | Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych | 6 | 6 | Zaliczenie z oceną/Zaliczenie z oceną | 3 |
14. | Kontrola zamówień publicznych | 10 | – | Egzamin | 3 |
15. | Zamówienia pozaustawowe – regulamin zakupów | – | 10 | Zaliczenie z oceną | 2 |
- Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną lub egzaminem.
- Końcowa ocena ze studiów podyplomowych ustalana jest na podstawie średniej wyciągniętej ze wszystkich uzyskanych ocen.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA/TYPOWE MIEJSCA PRACY
- Studia podyplomowe Zamówienia publiczne przygotowują uczestników do pracy w jednostkach sektora publicznego, instytucjach edukacyjnych, organach administracji państwowej i samorządowej, firmach doradczych oraz innych organizacjach zajmujących się zamówieniami publicznymi, uwzględniając specyficzne potrzeby różnych sektorów oraz placówkach edukacyjnych, które realizują zamówienia publiczne związane z cyfryzacją, modernizacją oraz wdrażaniem projektów edukacyjnych.
- Uczestnicy z wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas studiów poszukiwani są na rynku pracy zarówno w instytucjach, które udzielają zamówień publicznych (zamawiający), jak i w podmiotach je realizujących (wykonawcy), między innymi na stanowiska specjalistów ds. przygotowania i prowadzenia postępowań, specjalistów ds. kontroli udzielonych zamówień, w tym zamówień współfinansowanych ze środków UE, specjalistów ds. ofertowania oraz ds. zakupów.
- Ukończenie studiów pozwala na uzyskanie kwalifikacji Specjalisty ds. zamówień publicznych – kod zawodu 242225 w „Kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r.
ATUTY STUDIOWANIA U NAS
- Przygotowanie do samodzielnego pełnienia funkcji w procesie zamówień publicznych
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do skutecznego wykonywania zadań związanych z procesem zamówień publicznych, zarówno po stronie zamawiających, jak i wykonawców. Uczestnicy będą posiadali wiedzę oraz umiejętności potrzebne do podejmowania właściwych decyzji na każdym etapie postępowania – od jego przygotowania aż po zakończenie i realizację umowy.
- Kompleksowe zrozumienie regulacji prawnych i praktyki zamówień publicznych
Studia mają na celu szczegółowe zapoznanie uczestników z przepisami prawa krajowego i unijnego w zakresie zamówień publicznych, w tym ze zmianami legislacyjnymi oraz ich praktycznym zastosowaniem.
- Praktyczne przygotowanie do pracy
Studia mają na celu dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych, takich jak przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, opracowanie oferty, analizowanie dokumentacji przetargowej oraz rozwiązywanie problemów związanych z realizacją umów. Ćwiczenia przygotują uczestników do rozwijania umiejętności analitycznych i podejmowania decyzji w skomplikowanych sytuacjach.
- Rozwój kompetencji menedżerskich i zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy
Studia wspierają rozwój kompetencji interpersonalnych, takich jak prowadzenie negocjacji, zarządzanie konfliktami oraz organizacja pracy zespołu w kontekście zamówień publicznych. Uczestnicy będą lepiej przygotowani do pełnienia funkcji menedżerskich oraz zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku pracy.
- Ciekawy program studiów – m.in. Etyka i transparentność w zamówieniach publicznych, Zarządzanie ryzykiem, Specyfika zamówień publicznych w sektorze oświaty
- Wyśmienita kadra – praktycy z wieloletnim doświadczeniem.
- Program przygotowany w oparciu o konsultacje ze specjalistami i ekspertami w dziedzinie zamówień publicznych
- Świetne perspektywy zawodowe – ukończenie studiów pozwala na uzyskanie kwalifikacji Specjalisty ds. zamówień publicznych oraz posiadanie umiejętności pożądanych na rynku pracy
- Dyplom państwowej uczelni
Wystarczy ukończenie studiów I stopnia (licencjat
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH !!!
OPIS STUDIÓW
Studia trwają dwa semestry i obejmują 280 godzin zajęć. Zajęcia są prowadzone w systemie weekendowym – zjazdy planowane są dwa razy w miesiącu. Wymogiem wstępnym jest znajomość języka angielskiego na poziomie B1. Jednostką organizującą studia jest Zakład Neofilologii Akademii Piotrkowskiej.
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę niezbędną do komunikacji w języku angielskim z cudzoziemcem (w tym imigrantem) podczas pracy zawodowej/służby oraz innymi funkcjonariuszami służb mundurowych z krajów członkowskich Unii Europejskich/NATO (docelowy poziom znajomości języka B2+ zgodnie ze skalą Rady Europy). Słuchacze poznają terminologię specjalistyczną odnoszącą się do różnorodnych obszarów aktywności zawodowych, a także zostaną zaznajomieni z instytucjonalnymi i prawnymi aspektami postępowania z migrantami. Dodatkowo wiedza słuchaczy zostanie wzbogacona o podstawowe zasady użycia polskiego języka migowego.
Słuchacze studiów rozwiną umiejętności komunikacyjne w języku angielskim, używając przy tym leksyki specjalistycznej i ogólnej. Poznają strategie ułatwiające przekaz informacji na poziomie werbalnym i niewerbalnym. Dodatkowo celem studiów jest wykształcenie umiejętności stosowania w praktyce przepisów prawa unijnego regulujących kwestie migracji i migrantów, w tym udzielania pomocy. Dzięki tym umiejętnościom absolwenci studiów będą w stanie współpracować z służbami mundurowymi z innych krajów unijnych, co ma ogromne znaczenie w obecnej sytuacji geopolitycznej.
Studia mają również na celu rozwinięcie u słuchaczy potrzebę ustawicznego kształcenia się, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a także empatycznego reagowania, prowadzenia rozmowy i udzielania informacji osobie poszkodowanej lub poszukującej pomocy lub informacji. Kompetencji społeczne, w tym te przydatne podczas kontaktu z osobą reprezentującą odmienną kulturę, zdobyte podczas studiów ułatwią wykonywanie czynności podczas pracy zawodowej, jak i nawiązywanie kontaktów i współpracę z służbami zagranicznymi.
PRZEDMIOTY I FORMY ZALICZENIA
- Konwersacje w języku angielskim – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 30 godzin
- Struktury gramatyczne i leksykalne – ćwiczenia, egzamin, 20 godzin
- Komunikacja interkulturowa – konwersatorium, zaliczenie z oceną, 20 godzin
- Wstęp do angielskiego języka medycznego – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 20 godzin
- Język angielski w wojskowości – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 30 godzin
- Wstęp do angielskiego języka prawa i prawniczego – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 20 godzin
- Język angielski w pożarnictwie – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 20 godzin
- Język angielski dla funkcjonariuszy Policji i Straży Miejskiej – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 30 godzin
- Komunikacja alternatywna – konwersatorium, zaliczenie z oceną, 20 godzin
- Język angielski – pierwsza pomoc i ratownictwo medyczne – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 20 godzin
- Instytucje pomocowe dla imigrantów – wykład, egzamin, 15 godzin
- Elementy migracyjnego prawa unijnego – wykład, egzamin, 15 godzin
- Recepcja i przekład anglojęzycznej dokumentacji – ćwiczenia, zaliczenie z oceną, 20 godzin
Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną lub egzaminem. Końcowa ocena ze studiów podyplomowych ustalana jest na podstawie średniej wyliczonej z wszystkich uzyskanych ocen.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA/TYPOWE MIEJSCA PRACY
Komisariaty policji, jednostki wojskowe, straż pożarna, straż więzienna, szpitale, instytucje szkolące służby mundurowe, punkty konsultacyjne dla imigrantów, lotniska, obiekty użyteczności publicznej itp. Studia podyplomowe mogą być przydatne dla każdej osoby mającej styczność z cudzoziemcami poszukującymi pomocy, wsparcia, informacji, konsultacji oraz funkcjonariuszy współpracujących z instytucjami, organizacjami, jednostkami zagranicznymi, żołnierzy biorących udział w misjach.
ATUTY STUDIOWANIA U NAS
Program studiów podyplomowych „Język angielski i facylitacja komunikacji dla służb mundurowych” jest oferowanych jedynie przez Akademię Piotrkowską. Zajęcia są prowadzone przez specjalistów – wykładowców o długoletnim doświadczeniu w pracy akademickiej, tłumaczy, prawników.
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH !!!
SZCZEGÓŁY
Szczegóły | |
Jednostka organizacyjna | Wydział Humanistyczno-Administracyjny |
Kierunek studiów | Język angielski i facylitacja komunikacji dla służb mundurowych |
Forma studiów | niestacjonarne |
Poziom kształcenia | studia podyplomowe |
Kryteria kwalifikacji | Kolejność zgłoszeń. Pierwszeństwo mają osoby, które ukończyły studia II stopnia. Przewiduje się możliwość przeprowadzenia testu poziomującego z języka angielskiego, w przypadku braku potwierdzenia znajomości języka. |
Warunek ukończenia | Zaliczenie wszystkich zajęć i egzaminu końcowego |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 1 rok (2 semestry) |
Opłata rekrutacyjna | 85 zł |
Opłata za studia | 2.200 zł za jeden semestr |
Termin rekrutacji | 02.01.2025 – 16.03.2025 |
Cel studiów | Studia obejmują 280 godzin zajęć w ciągu dwóch semestrów. Zajęcia teoretyczne i praktyczne, takie jak konwersacje w języku angielskim, język w wojskowości czy prawo migracyjne. Końcowa ocena opiera się na wynikach egzaminów i zaliczeń. Studia oferują praktyczne umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2+, przyswojenie specjalistycznej terminologii oraz strategii komunikacji, zagadnienia związane z prawem, kulturą, a to oznacza szanse na pracę nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami. Studenci zdobędą specjalistyczną w zakresie prawa unijnego dotyczącego migracji oraz praktycznych aspektów pracy ze służbami mundurowymi. |
Wymagane dokumenty do dostarczenia Komisji Rekrutacyjnej |
– wydrukowane z systemu rekrutacyjnego podanie o przyjęcie na studia, – kopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia (oryginał do wglądu), – 1 zdjęcie, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych. |
Komisja Rekrutacyjna | |
telefon | 44 732 74 18 607 853 885 |
rekrutacja@apt.edu.pl | |
adres | Piotrków Trybunalski ul. Słowackiego 114/118 bud. B, pok. 19 |